Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opublikował raport z postępu prac przy budowie nowej trasy ekspresowej S7 Napierki-Płońsk, gdzie budowany jest ponad 70-kilometrowy odcinek od granic województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do obwodnicy Płońska. Jej układanie na dobre rozpocznie się w przyszłym roku, ale pierwsze odcinki próbne zostały już wykonane.
Roboty od Płońska do Pieniek, a więc na odcinku wiodącym przez gminy Płońsk i Baboszewo rozpoczęły się we wrześniu ubiegłego roku. O postępach prac mówi Karol Głębocki, rzecznik prasowy GDDKiA oddział Olsztyn.
- Wykonywane są nasypy i wykopy, wzmocnienia gruntów, dolne i górne warstwy konstrukcji nawierzchni oraz niektóre prace wykończeniowe, np. humusowanie skarp z obsianiem trawą. Trwają prace w zakresie galanterii kamienno-betonowej. Na obiektach mostowych wykonywane są prace w zakresie ustrojów nośnych, elementów wykończeniowych, zasypek strefy zaprzyczółkowej oraz murków oporowych z gruntu zbrojonego. Na ukończeniu są roboty branżowe w zakresie przebudowy sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej, wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej – wymienia Karol Głębocki.
Półmetek przekroczyły za to roboty w zakresie: kanalizacji deszczowej, melioracji i kanału technologicznego. Rozpoczęto prace na przyszłych Miejscach Obsługi Pasażerów Dłużniewo i Ćwiklinek. Na ukończeniu jest też rozbiórka budynków, wycinka drzew, jak również porządkowanie terenu po wycince.
- Na wysokości Dłużniewa ruch przełożono na boczną, przebudowaną w ramach kontraktu drogę, co umożliwiło budowę mostów w ciągu trasy głównej i drogi serwisowej nad rzeką Raciążnica. Jeden z obiektów w tej lokalizacji (MS/PZSp-61,7b - most i przejście dla zwierząt w ciągu drogi gminnej nr 300167W) został na początku listopada oddany do użytkowania - dodaje Karol Głębocki.
Według danych przekazanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad - zaawansowanie rzeczowe prac na odcinku Pieńki-Płońsk wynosi ok. 52%.