Trwają prace w terenie na ponad 70-kilometrowym odcinku drogi S7 od granicy województwa mazowieckiego do obwodnicy Płońska. Część z nich kierowcy mogą obserwować w czasie podróży obecną trasą, ponieważ na pomiędzy Glinojeckiem i Płońskiem roboty prowadzone są tuż przy obecnym śladzie krajówki.
Zaawansowanie robót związane jest z terminem uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Na pierwsze dwa odcinki Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała we wrześniu ubiegłego roku, a na ostatni w marcu 2020. Zgodnie z zawartymi kontraktami termin zakończenia prac na trasie S7 na odcinku Płońsk-Napierki przypada na drugi kwartał przyszłego roku, ale wykonawcy poszczególnych odcinków złożyli wnioski o wydłużenie tego terminu.
- W połowie 2020 roku wszystkie cztery odcinki od Płońska do Napierek powinny być skomunikowane w dwóch jezdniach w kategorii „S” - zapewnia Tomasz Żuchowski, p. o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Prace na blisko 14-kilometrowym odcinku Płońsk-Pieńki zaczęły się we wrześniu ubiegłego roku. Wykonawca prowadzi prace przy nasypach i wykopach, co doskonale widać z obecnej „siódemki”. Na obiektach mostowych trwa zbrojenie, szalowanie i betonowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych obiektów. Trwają także rozbiórki budynków, porządkowany jest teren po wycince. Równolegle toczą się prace archeologiczne. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi prawie 16% - informuje GDDKiA.