Samorząd województwa zachęca do spędzenia części tegorocznych wakacji na Mazowszu. Z rodziną i przyjaciółmi, na łonie natury czy zwiedzając instytucje kultury. Aktywnie lub w stylu slow. Sposobów na poznawanie regionu jest wiele. Mazowsze jest duże, różnorodne i warte poznania.
Ostatnie miesiące pokazały, że zbliżające się lato będzie inne niż w ubiegłych latach. Jak wynika z badań 66 proc. Polaków zamierza spędzić te wakacje w kraju. Władze województwa zachęcają, aby przynajmniej część urlopu zaplanować blisko, czyli na Mazowszu. To nie tylko szansa na udany wypoczynek, ale również wsparcie regionalnej turystyki i pretekst do lepszego poznania swojego regionu. Mazowsze to przecież największe województwo, bardzo różnorodne i ciekawe. A co ważne, odkrywając jego uroki, nie spędzimy wielu godzin w aucie czy pociągu.
– Serdecznie zapraszamy na Mazowsze. Warto spędzić urlop czy weekend w regionie ciekawym i otwartym, w którym znajdziemy i Wenecję Mazowsza w klimatycznym Pułtusku i mazowieckie Mazury na Pojezierzu Gostynińskim. Miłośnicy natury zachwycą się u nas malowniczymi krajobrazami. Wystarczy zobaczyć meandry Liwca, zachód słońca w skansenie w Sierpcu czy pospacerować po jednej z mazowieckich puszcz – zaprasza marszałek Adam Struzik.
Odwiedzający Mazowsze mogą wybierać spośród wielu miejsc noclegowych o różnym standardzie i lokalizacjach. W regionie jest ponad 600 obiektów, które mogą przyjąć 6,3 tys. gości. Ponad 100 z nich to kwatery agroturystyczne.
- Prawie wszystkie nasze obiekty w skansenie są już otwarte, po tej przymusowej kwarantannie. Zapraszamy do zwiedzania indywidualnego, np. rodzinnego. Mamy wiele atrakcji dla najmłodszych. Nasz skansen to prawie 60 hektarów przestrzeni. Jest więc, gdzie spacerować i co zwiedzać - zaprasza Jan Rzeszotarski, dyrektor Muzeum Wsi Mazowieckiej.
Samorząd województwa będzie w te wakacje zachęcać do wypoczynku na Mazowszu. Kampania promująca wypoczynek weekendowy i wakacyjny będzie skierowana do osób aktywnych, lubiących spędzać czas z przyjaciółmi i rodziną przy dobrym i zdrowym jedzeniu. Pokaże region jako dobry kierunek zarówno na wyjazd weekendowy, jak i dłuższy wypoczynek. Będzie promować Mazowsze bogate w walory naturalne – przyrodnicze i krajobrazowe oraz perły dziedzictwa kulturowego i historycznego. Założeniem działań komunikacyjnych będzie przekonanie turystów do doświadczania Mazowsza zmysłami w trzech obszarach: smaki, podróże, design. Kampania będzie sygnowana logo regionu „Mazowsze.serce Polski”, w komunikacji internetowej będzie się również posługiwać hasztagiem #modanamazowsze.