piątek, 1 listopada 2024 09:15
Reklama

33-latek stracił 10 tys. zł. Uwierzył oszustowi podającemu się za pracownika banku

33-latek stracił 10 tys. zł. Uwierzył oszustowi podającemu się za pracownika banku

Ciechanowscy policjanci ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Wykorzystują oni telefoniczne połączenia głosowe z potencjalną ofiarą i podając się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają nasze dane, bądź nakłaniają do wykonania przelewu pieniędzy na wskazany rachunek bankowy. Niestety przekonał się o tym 33-letni mieszkaniec powiatu ciechanowskiego, który myślał, że chroni swoje oszczędności przed atakiem przestępców, przelewając je na rachunek wskazany przez oszustkę. W ten sposób mężczyzna stracił blisko 10 000 zł.

 - Do oszustwa doszło 21 stycznia. Na telefon komórkowy 33- letniego mieszkańca powiatu ciechanowskiego zadzwoniła nieznana mu kobieta, podająca się za pracownika działu bezpieczeństwa banku z pytaniem czy zlecił wykonanie przelewu oraz czy złożył wniosek o pożyczkę przez aplikację mobilną. Kobieta powiedziała, że bank wychwycił nieprawidłowość gdyż logowanie do aplikacji było z innej miejscowości, a nie z jego miejsca zamieszkania. Oszustka przekonała mężczyznę, aby przelał on swoje oszczędności na "bezpieczny rachunek bankowy". 33-latek wykonał transakcję na prawie 10 000 zł! Gdy zadzwonił na infolinię swojego banku dowiedział się, że został oszukany - przekazuje Magda Zarembska z KPP w Ciechanowie.

Coraz częstszym sposobem dokonywania przestępstw jest wykorzystywanie połączenia telefonicznego z potencjalną ofiarą, która w trakcie rozmowy jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub osobą reprezentującą instytucję finansową. Często wykorzystywany jest spoofing telefoniczny, czyli popularne oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich i udawać inną osobę. Przy wykorzystaniu konkretnych rozwiązań technologicznych dzwoniący może ręcznie wprowadzić numer, który ma się wyświetlić adresatowi połączenie jako numer dzwoniącego.

Pamiętajmy, że musimy mieć się na baczności, zwłaszcza w sytuacji gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe!

Policjanci przypominają i ostrzegają:

-pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS,

- nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta,

- wykonując jakiekolwiek operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy! Nigdy za namową osób kontaktujących się telefonicznie!

- o wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy poinformuj policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.

 


Podziel się
Oceń

SŁUCHAJ NAS ONLINE!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama