piątek, 22 listopada 2024 10:51
Reklama

23-latek oszukany na „zdalny pulpit” stracił blisko 10 tys. zł

23-latek oszukany na „zdalny pulpit” stracił blisko 10 tys. zł

Źródło: Zdjęcie poglądowe

Do płońskich policjantów zgłosił się 23-letni obcokrajowiec, który stracił prawie 10 tys. zł. Mężczyzna odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika infolinii banku. Konsultant powiedział mu, że ktoś próbował zrobić przelew z jego konta w wysokości 500 zł. By anulować transakcję konieczne miało być zainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia. 

- 23-latek miał wątpliwości czy rozmawia z prawdziwym pracownikiem infolinii, jednak oszust rozłączył się, a następnie zadzwonił ponownie. Uwiarygodnił przedstawianą przez siebie wersję, gdyż pokrzywdzony na wyświetlaczu swojego telefonu zobaczył nazwę i numer infolinii swojego banku. Dalej cudzoziemiec postępował zgodnie z poleceniami fałszywego pracownika banku – podaje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.

Zalogował się do bankowości mobilnej, a następnie zatwierdzał pojawiające się komunikaty. Dopiero po jakimś czasie zorientował się, że ktoś na jego koncie wykonał kilka transakcji na łączną kwotę blisko 10 tys. zł.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

SŁUCHAJ NAS ONLINE!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama