Do płońskich policjantów zgłosił się 23-letni obcokrajowiec, który stracił prawie 10 tys. zł. Mężczyzna odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika infolinii banku. Konsultant powiedział mu, że ktoś próbował zrobić przelew z jego konta w wysokości 500 zł. By anulować transakcję konieczne miało być zainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia.
- 23-latek miał wątpliwości czy rozmawia z prawdziwym pracownikiem infolinii, jednak oszust rozłączył się, a następnie zadzwonił ponownie. Uwiarygodnił przedstawianą przez siebie wersję, gdyż pokrzywdzony na wyświetlaczu swojego telefonu zobaczył nazwę i numer infolinii swojego banku. Dalej cudzoziemiec postępował zgodnie z poleceniami fałszywego pracownika banku – podaje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.
Zalogował się do bankowości mobilnej, a następnie zatwierdzał pojawiające się komunikaty. Dopiero po jakimś czasie zorientował się, że ktoś na jego koncie wykonał kilka transakcji na łączną kwotę blisko 10 tys. zł.