czwartek, 4 lipca 2024 00:18
Reklama

23-latek oszukany na „zdalny pulpit” stracił blisko 10 tys. zł

23-latek oszukany na „zdalny pulpit” stracił blisko 10 tys. zł

Źródło: Zdjęcie poglądowe

Do płońskich policjantów zgłosił się 23-letni obcokrajowiec, który stracił prawie 10 tys. zł. Mężczyzna odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika infolinii banku. Konsultant powiedział mu, że ktoś próbował zrobić przelew z jego konta w wysokości 500 zł. By anulować transakcję konieczne miało być zainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia. 

- 23-latek miał wątpliwości czy rozmawia z prawdziwym pracownikiem infolinii, jednak oszust rozłączył się, a następnie zadzwonił ponownie. Uwiarygodnił przedstawianą przez siebie wersję, gdyż pokrzywdzony na wyświetlaczu swojego telefonu zobaczył nazwę i numer infolinii swojego banku. Dalej cudzoziemiec postępował zgodnie z poleceniami fałszywego pracownika banku – podaje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.

Zalogował się do bankowości mobilnej, a następnie zatwierdzał pojawiające się komunikaty. Dopiero po jakimś czasie zorientował się, że ktoś na jego koncie wykonał kilka transakcji na łączną kwotę blisko 10 tys. zł.


Podziel się
Oceń

SŁUCHAJ NAS ONLINE!
Reklama
Reklama
Reklama