Właściciel jednej z płońskich firm na firmowej skrzynce mailowej zauważył wiadomość wysłaną do jego klienta o zmianie rachunku bankowego do opłacania należności za zakupione towary. Przeglądając dalej wiadomości, natrafił na kolejną wysłaną do tego samego odbiorcy towaru. Była do niej załączona faktura, opiewającą na ponad 200 tys. zł. z innym numerem rachunku bankowego do przelewu, niż jego firmowy.
- Mężczyzna od razu zadzwonił do kontrahenta i uprzedził, by ten nie opłacał faktury, gdyż jest fałszywa. Dzięki jego czujności firma, z którą współpracuje, nie straciła pieniędzy – ponad 200 tys. zł – informuje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.
By chronić firmową pocztę przed włamaniem, warto zastosować dobre oprogramowanie antywirusowe np. skanujące na bieżąco pocztę przychodzącą w czasie rzeczywistym w poszukiwaniu szkodliwego oprogramowania. Należy też aktualizować na bieżąco systemy operacyjne firmowych urządzeń, a do różnych kont stosować różne, składające się z liter i cyfr, długie i skomplikowane hasła. Tam, gdzie to możliwe, warto włączyć logowanie dwuskładnikowe (np. z SMS-em) i powiadomienia o logowaniu.