wtorek, 1 kwietnia 2025 20:43
Reklama

Oszustwo „na przesyłkę”. 45-latka straciła 2200 zł

Oszustwo „na przesyłkę”. 45-latka straciła 2200 zł

Źródło: Zdjęcie poglądowe/pixabay

Płońscy policjanci przyjęli zgłoszenie od 45-letniej mieszkanki powiatu, która padła ofiarą oszustwa internetowego. Kobieta otrzymała SMS z informacją o konieczności dopłaty do rzekomej przesyłki. Z wiadomości wynikało, że jej zamówienie jest w trakcie dostawy, ale niezbędne jest uregulowanie kosztów transportu. Wszystko wydawało się wiarygodne, ponieważ kobieta faktycznie oczekiwała na przesyłkę, której doręczenie się opóźniało. Wcześniej próbowała kontaktować się z kurierem, jednak bezskutecznie. To utwierdziło ją w przekonaniu, że problem może dotyczyć brakującej opłaty.

Reklama

- W treści SMS-a znajdował się link, który rzekomo prowadził do strony firmy kurierskiej. Kobieta została przekierowana na fałszywą witrynę łudząco podobną do oryginalnej strony dostawcy. Widniała tam informacja o konieczności dopłaty 17 zł – płatność miała być zrealizowana kartą kredytową. Po wprowadzeniu danych karty 45-latka zaczęła otrzymywać powiadomienia o transakcjach, których nie autoryzowała. W ciągu krótkiego czasu wykonano 11 płatności na łączną kwotę 2200 zł – opisuje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.

Kiedy próbowała zablokować dostęp do konta, okazało się, że z jej telefonu zniknęła aplikacja bankowa, co uniemożliwiło jej natychmiastową reakcję. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

SŁUCHAJ NAS ONLINE!
Reklama
Reklama
Reklama