Latem tego roku warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przystąpił do wymiany nawierzchni krajowej „dziesiątki”, w miejscowości Ilinko. O szczegółach prac mówi Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.
- Prace polegały na sfrezowaniu starej nawierzchni, wykonaniu warstwy wiążącej o grubości 6 cm i następnie ułożeniu warstwy ścieralnej o grubości 4 cm. Prace nawierzchniowe zostały zakończone na przełomie sierpnia i września – informuje Małgorzata Tarnowska.
I na tym temat wymiany nawierzchni mógłby się zakończyć, ale otrzymaliśmy sygnał od mieszkanki jednego z domów leżących w pobliżu remontowanego odcinka. Jak wyjaśnia – od momentu zakończenia prac, ciężkie samochody ciężarowe powodują przeszkadzający w codziennym funkcjonowaniu hałas.
Wyjaśnia mieszkanka miejscowości Ilinko. Rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział Warszawa wyjaśnia jednak, że prace wykonane były zgodnie ustaloną specyfikacją.
- Remont nawierzchni został dokonany zgodnie ze szczegółową specyfikacją techniczną. Wykonane badania laboratoryjne potwierdziły prawidłowo wykonaną pracę, natomiast nie otrzymaliśmy, ani nie otrzymujemy sygnałów odnośnie do hałasu spowodowanego wymianą nawierzchni w tym rejonie - wyjaśnia Małgorzata Tarnowska.
Sprawę będziemy monitorować.