Powiat nowodworski już po przełączeniach. Zgłoszenia alarmowego nie odbierze już miejscowy strażak, tylko operator z innego miasta, który następnie przekaże je do odpowiednich służb. Zmiany numeru mają objąć stopniowo całe województwo. - Od 20 maja do 7 czerwca br. zaplanowane jest w województwie mazowieckim przełączenie strażackiego numeru alarmowego 998 do Centrum Powiadamiania Ratunkowego (CPR) w Warszawie i Radomiu. Początkowo zmiany zostaną wprowadzone na terenie Warszawy, stopniowo obejmując całe województwo. Każdego dnia będą przełączone poszczególne powiaty. Numer 998 nadal będzie aktywny, zmienia się jedynie miejsce odbioru zgłoszenia. Dzięki tej funkcjonalności będzie możliwe jednoczesne powiadomienie o zdarzeniu wszystkich właściwych służb - podaje w komunikacie Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie. Dwa lata temu przekierowano policyjny numer 997 na 112, a za trzy lata przekierowany zostanie numer pogotowia 999.
Zmiany dotyczą połączeń z komórek i telefonów stacjonarnych. Operator za pomocą systemów teleinformatycznych powiadomi właściwe służby, które podejmą interwencję. Średnio zgłaszający ma czekać na połączenie ok. 10 sekund. Dla Radia Płońsk mówi rzecznik Komendy Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze, Tomasz Wołoszyn.
Zmiany dotyczą połączeń z komórek i telefonów stacjonarnych. Operator za pomocą systemów teleinformatycznych powiadomi właściwe służby, które podejmą interwencję. Średnio zgłaszający ma czekać na połączenie ok. 10 sekund.
Ważnym efektem przełączenia numeru alarmowego 998 do Centrów Powiadamiania Ratunkowego będzie ujednolicenie sposobu obsługi zgłoszeń kierowanych na numery alarmowe, w tym zgłoszeń obcojęzycznych.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło aplikację mobilną Alarm112 do wysyłania zgłoszeń alarmowych do Centrum Powiadamiana Ratunkowego. Aplikacja mobilna Alarm112 umożliwia w sytuacji zagrożenia życia, zdrowia, mienia, środowiska, bezpieczeństwa i porządku publicznego przekazanie zgłoszenia alarmowego do Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przez osoby, które nie mogą wykonać połączenia głosowego, w szczególności osoby głuche i niedosłyszące. W Alarm112 możliwe jest poprzez wybór odpowiednich piktogramów określenie rodzaju i miejsca zdarzenia oraz wskazanie służby, której pomoc jest konieczna.