W ostatnim czasie płońscy policjanci przyjęli zgłoszenie o oszustwie internetowym od 43-letniego mieszkańca pow. płońskiego. Mężczyzna za pośrednictwem popularnego serwisu ogłoszeniowego wystawił na sprzedaż rower. Po zaledwie kilkunastu minutach od umieszczenia ogłoszenia, w komunikatorze otrzymał wiadomość od osoby zainteresowanej kupnem przedmiotu. 43-latek ustalił z „kupującą” warunki sprzedaży i dostawy, a następnie, by zakończyć aukcję i odebrać pieniądze, kliknął link przesłany na jego skrzynkę mailową.
- Gdy to zrobił, telefonicznie skontaktowała się z nim osoba podająca się za pracownika serwisu. Zapewniała, że konieczne jest wygenerowanie przez mężczyznę w aplikacji mobilnej banku kodu BLIK i podanie go celem potwierdzenia tożsamości. 43-latek po raz pierwszy korzystał z tego serwisu i myślał, że to normalna procedura. Po podaniu kodu z jego konta zniknęło 500 zł – podaje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.
Jego rozmówca po raz drugi poprosił o kod BLIK, ale mężczyzna, podejrzewając próbę oszustwa, rozłączył się i poinformował o zaistniałej sytuacji swój bank i policję.