Kontrola uprzednia postępowania przetargowego na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S7 Załuski – Modlin, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, zakończyła się pozytywnym wynikiem. Po zapewnieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie mogła podpisać kontrakt.
Na wybór oferty najkorzystniejszej zostało złożone odwołanie, które jeszcze przed terminem posiedzenia KIO cofnięto, w związku z czym postępowanie odwoławcze zostało umorzone. Kontrola Prezesa UZP nie wykazała naruszeń przepisów ustawy Po pozyskaniu gwarancji będziemy gotowi do podpisania umowy
- Dobiegła końca procedura przetargowa na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S7 Załuski - Modlin. To drugi z trzech odcinków S7 Płońsk – Czosnów, dla którego niebawem podpiszemy umowę. Kontrola uprzednia postępowania przeprowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie wykazała uchybień. Po przedstawieniu przez Wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót będzie możliwe podpisanie umowy - infromuje GDDKiA
Spośród ofert, które wpłynęły w ramach przetargu rozbudowę S7 Załuski - Modlin, 31 marca 2020 r. jako najkorzystniejszą ofertę wybrano tę złożoną przez firmę Mostostal Warszawa S.A. Na wybór oferty najkorzystniejszej zostało złożone odwołanie, które jeszcze przed terminem posiedzenia Krajowej Izby Odwoławczej cofnięto, w związku z czym postępowanie odwoławcze zostało umorzone.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Załuski i Ostrzykowizna. Powstanie fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w rejonie węzła Ostrzykowizna. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Dla zwiększenia konkurencyjności dajemy wykonawcy możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sam może zdecydować czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że wykonawca będzie mógł zastosować technologię, w której się specjalizuje. Niezależnie od wybranej technologii droga będzie musiała spełniać stawiane przez nas kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne - podaje GDDKiA
Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót pomiędzy Załuskami a Modlinem kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
12 maja 2020 r. podpisano umowę na projekt i budowę odcinka S7 Modlin – Czosnów (9,7 km), natomiast w przypadku zadania Siedlin – Załuski (12,9 km) oferty otworzono 21 listopada 2019 r. i dyrekcja jest na etapie przed wyborem najkorzystniejszej oferty.
(za Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad/oddział Warszawa)