Oferta konsorcjum firm, którego liderem jest Aldesa Construcciones Polska, została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę trasy S7 Płońsk - Czosnów na odcinku od węzła Siedlin do węzła Załuski.
Dodatkowo, przeprowadzona zostanie obowiązkowa kontrola uprzednia zamówienia przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i jeśli nie zostaną złożone odwołania, a kontrola zakończy się bez uwag, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad niezwłocznie przystąpi do podpisania umowy.
- Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa prawie 13 km drogi ekspresowej S7. - informuje Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy warszawskiego oddziału GDDKiA – Droga ta będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i powstanie w miejscu obecnej DK7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Poczernin i Przyborowice. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego – wymienia rzecznik
Dla zwiększenia konkurencyjności dyrekcja dała wykonawcy możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sam może zdecydować czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną. Niezależnie od wybranej technologii droga będzie musiała spełniać stawiane przez GDDKiA kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne. Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu.
Zgodnie z zapewnieniami Tomasza Żuchowskiego, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad – nowa trasa S7 Płońsk-Czosnów ma być gotowa w 2023 roku.