Młoda mieszkanka gm. Baboszewo za pomocą popularnej platformy handlowej umieściła ogłoszenie o sprzedaży bluzy. Po chwili otrzymała wiadomość z ofertą kupna i pytaniem o adres poczty elektronicznej. Gdy go podała, na skrzynkę mailową dostała wiadomość o treści „kupujący zapłacił za towar i koszt dostawy”. By potwierdzić transakcję, musiała tylko kliknąć w przesłany link. Po kliknięciu została przekierowana na stronę z wyborem banku, a po dokonaniu wyboru wpisała numer PESEL, identyfikator i hasło do bankowości elektronicznej. Niestety nie udało jej się zalogować do konta.
- Otrzymała natomiast wiadomość, że skontaktuje się z nią elektroniczny doradca banku – BOT. Nieświadoma zagrożenia 19-latka postępowała zgodnie z przekazanymi przez niego instrukcjami. Gdy nadal nie mogła zalogować się do bankowości elektronicznej, zaczęła podejrzewać, że została oszukana – informuje Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.
Okazało się, że ktoś na jej koncie wykonał kilka transakcji. Pieniądze w kwotach po kilkaset złotych wpływały na rachunek 19-latki, a następnie zostały z niego wypłacone, razem z niewielką kwotą, którą dysponowała mieszkanka gm. Baboszewo. Wszystko wskazuje na to, że oszuści wykorzystali rachunek 19-latki do tego, aby transferować za jego pośrednictwem pieniądze wyłudzone od innych pokrzywdzonych.