Młoda mieszkanka gm. Płońsk założyła sobie konto na popularnej platformie handlowej. Wystawiła za jej pomocą do sprzedaży kilka sztuk ubrań. Po chwili skontaktował się z nią potencjalny kupiec, prosząc o podanie numeru telefonu, który miał być potrzebny do sprawnego przebiegu procesu kupna - sprzedaży. 18-latka bez zastanowienia, niczego nie podejrzewając, odpowiedziała na wiadomość.
- Kilkanaście minut później zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku. Twierdził, że bank sprawdza kompatybilność kont bankowych z kontami klientów innych banków, w tym możliwość wykonywania przelewów pomiędzy nimi. Do weryfikacji właściwości konta potrzebne były kody do płatności mobilnych. 18-latka dwukrotnie wygenerowała kody i podała je swojemu rozmówcy – podaje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.
Po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej zorientowała się, że z jej konta zniknęło w sumie 4300zł. Oszukana dziewczyna zablokowała konto bankowe i zawiadomiła policję.