Płońscy policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie o dokonaniu oszustwa metodą „na BLIK". 39-letnia mieszkanka pow. płońskiego za pomocą popularnego komunikatora otrzymała wiadomość z konta swojej znajomej w serwisie społecznościowym. Podająca się za koleżankę pokrzywdzonej osoba poprosiła ją o opłacenie zakupu przy użyciu kodu do płatności mobilnych.
- Swoją prośbę tłumaczyła tym, iż chwilowo taka forma płatności nie działa na jej koncie bankowym. Po podaniu kodu 39-latka otrzymała informację, że bank wstrzymał tę płatność i potrzebny jest kolejny kod – informuje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.
Wtedy kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustów i zadzwoniła do znajomej. Ta oświadczyła, że straciła dostęp do swojego konta w mediach społecznościowych i to nie ona prosiła o opłacenie przesyłki.